Thursday, March 13, 2014

"Elu pärast surma" - Airika Harrik

26.

Pealkiri: "Elu pärast surma"

Autor: Airika Harrik

Leheküljed: 344

Raamatust: Meil oli saladusi. Mõlemal. Küsimus oli vaid selles, kas ja millal neid jagada? Näis, et tema jaoks oli see «kas ja millal» siinsamas, sest ta küsis ootamatult: «Miks ma ringiratast käin, Morthin? Sa ju tead seda, kas pole nii?» Ma ei teadnud, kas olen veel valmis sellest rääkima. Samas olin ma seda kõike juba oma 12 000 aastat enda teada hoidnud. Äkki aitas kah? Vahest oleks rääkimine asjad meie vahel lõplikult selgeks teinud? Oleksin ehk isegi oma tunnetes ja eesmärkides selgusele jõudnud? «See on pikem lugu.» «Ja mina olen üks suur kõrv.»

«Elu pärast surma» on eduka noore kirjaniku Airika Harriku (sündinud 1995) triloogia viimane osa. Esimeses osas «Iseenda laps» oli jutustajaks ulmeliste sündmuste keskmesse sattunud Tallinna koolitüdruk Annika. Teises osas «Õnnistatud needus» kirjeldati sündmusi tema Valvurist sõbranna Akiira pilgu läbi. Ka kolmas osa pole erand. Seekord viib autor lugeja uute ja vanade müstiliste tegelaste, fantastiliste seikluste ja ajas rändamise abil nii Maale, Taevasse, Põrgusse kui ka Kuule. Ära käiakse ka Lõuna-Ameerikas ja Vana-Egiptuses – paikades, mida autor isegi meelsasti võimalusel külastaks. Igav sellel peadpööritaval retkel kindlasti ei hakka.

Arvamus: Taaskordselt jäi eelmise ja selle osa ilmumise vahele päris märgatav aeg, mis on küll igati loogiline ja normaalne, aga mis teeb raamatust aru saamise raskeks. Eriti veel, kui tegu on fantaasia-triloogiaga, kus inimesed rändavad ajas.
Tõesti pean kurvastusega ütlema, et oli päris mitmeid asju, mis mulle selgusetuks jäid ja taaskord tekkis see tunne, et keerulised olukorrad lahendatakse ära veelgi keerulisemaks aetud lahendustega. Ehk siis ei teki sellist ärevust-põnevust, et kuidas tegelased nüüd sellest jamast välja saavad, vaid lihtsalt mõtled, millist veidrat lahendust on kasutatud.
Siiski on raamat (ja kogu triloogia) hästi kirjutatud. Eriti kui võrrelda samaealiste noorte kirjanike teoseid.
Kuna mulle endale isiklikult sellised meeletult fantaasiarikkad raamatud ei meeldi, on võib-olla ka minu hinnang pisut ebaõiglane.

Hinnang: 7/10




No comments:

Post a Comment