Tuesday, February 11, 2014

"Vaimude jaam" - Elo-Maria Roots

15. 

Pealkiri: "Vaimude jaam"

Autor: Elo-Maria Roots

Leheküljed: 480

Raamatust: Elo-Maria Rootsi noorsooromaanis pöörab presidendi teismeline tütar pahupidi mitte ainult ühe väikese maakooli ja alevi elu, vaid lammutab kogu haridussüsteemi alustugesid. Pealekasvavad põlvkonnad omandavad «varjatud õppekava» raames irratsionaalsuse põhikursuse, mis sunnib neid kahtlema iseendas, täiskasvanutes, «süsteemis» või kõiges korraga. Haarava tegevustikuga lugu keskendub haridussüsteemile kui vaimude jaamale, kus pole teada, kas rong ülepea tulebki, kuid kus ametnikud müüvad endiselt pileteid eikuhugi.

Arvamus: See on väga oluline raamat! Ma ütleks, et see on Eesti noorsookirjanduse kõige olulisem raamat üldse. See on selline raamat, mida mina tahaksin kirjutada. Suunatud noortele, aga tegelikult filosoofiline, mõtlemapanev, arutlev ja ka hirmutav. Ma ütlen kohe ära, et mina olen kooli ja kogu süsteemi suhtunud täpselt samamoodi nagu raamatu peategelane Helen/Eliisabeth juba aastaid ja sellepärast oli mul nii hea meel midagi sellist lugeda. Kuigi tegu on ilukirjandusega, on see probleem päriselt olemas ja kõik on suures osas just nii nagu raamatus kirjeldatud. Ühiskond ja koolid, mis toodavad lihtsalt massiliselt samasuguseid inimesi, kellel endal ei ole võimalust otsustada.
Hästi kirjutatud, täis meeletult häid mõtteid, peidetud lugemissoovitusi antud teemal (panin oma nimekirja kohe raamatus mainitud teised raamatud) ja ühiskonnakriitiline. Soovitan absoluutselt kõigile, olenemata vanusest. See raamat on oluline ja imeline. Suured tänud autorile.

Hinnang: 10/10



No comments:

Post a Comment