Sunday, October 13, 2013

"Klaaskuppel" - Sylvia Plath

70.

Pealkiri: "Klaaskuppel"

Autor: Sylvia Plath

Leheküljed: 176

Enda arvamus: Esiteks ma vabandan, et "Sisu" osa välja jätsin, aga ma tõesti ei oska mitte kuidagi moodi seda raamatut kokku võtta ja ma isegi ei hakka üritama. Ma arvan, et natukene google'st otsides, leiab kindlasti midagi sisu kohta. (Näiteks siin on midagi)
Ühel hetkel oli Sylvia Plath igal pool. Teda oli mainitud raamatutes, tema tsitaate lugesin ma internetist ja kui ma lõpuks otsisin teatud tüüpi raamatuid, mida lugeda, siis oli "Klaaskuppel" nimekirjas esimene. Ehk siis Plath oli minu jaoks justkui mingi ilmutis, mis mulle kogu aeg järgnes ja ei jätnud mind enne rahule, kui ma tema raamatu läbi olin lugenud.
"Klaaskuppel" on minu arvates vaimustav esiteks sellepärast, et see on välja antud 1963.aastal, kuid see mõjub kuidagi väga tänapäevaselt. Sõnakasutus, maailmavaade ja midagi kirjeldamatut veel tekitab tunde, et kõik juhtus eile, mitte aastakümneid tagasi.
Teiseks kirjeldab see väga lihtsalt ja tabavalt noorte inimeste probleeme, hirme, kahtlusi ja stressi, mis neid siis valdavad, kui on alles oma karjääri alguses.
Kolmandaks on raamatus väga palju tsitaate, mis tõesti kirjeldavad elu äärmiselt jahmatavalt.
Ma soovitan kõigil tõesti "Klaaskuppel" läbi lugeda, kuid veelgi enam soovitan ma tutvuda Sylvia Plath'i enda eluga, mis on põnevamgi veel. Mina vaatasin ära näiteks filmi "Sylvia" (peaosades Gwyneth Paltrow, Daniel Craig).

Hinnang: 10/10



No comments:

Post a Comment